Jumaat, 30 Disember 2011

about Eeteuk

  1. park junsu ialah nama penuh lee teuk.
  2. nama cina leeteuk ialah"li te"
  3. nama english leeteuk ialah "dennis park"
  4. lahir pada tanggal 1 julai 1983.
  5. golongan darah nya A dan tinggi nya 176.
  6. leeteuk tinggal bersama ayah,ibu dan kakak nya yang bernama park inyoung.
  7. leeteuk paling terkenal di malaysia dan boleh berbahasa malaysia juga.
  8. kata siwon,lee teuk punya 2 kepribadian,kadang mainly,kadang kerjanya tidak tertolong.jadi kalau member SJ lagi bosan,mereka suka dekat dekat dengan lee teuk supaya dia ketawa.jika dekat dekat eunhyuk mereka suka dijailin.
  9. oppa mengubah namanya menjadi lee teuk yang bermaksud"special" kerana junsu diaggap ketinggalan zaman.
  10. 70% daripada fans leleki SUJU  ialah leeteuk's fans,yang sebahagian besar daripada mereka sangat membenci dan merasa iri hati kepada kangin.
  11. tidak sedikit lelaki "gay" yang meniru habis-habisan style leeteuk sehingga hirip sangat dengannya.
  12. Ciuman pertama leeteuk di box telefon umum dan saat itu sedang turun hujan di malam hari.
  13. leeteuk pernah tidak segaja kentut di sakira dan tidak mahu mengaku dan akhirnya diketahui oleh kangin.
  14. walaupun leeteuk seorang leader di SJ,tapi oppa selalu diejek oleh member lainnya kalau leeteuk itu tidak berhak menjadi leader kerana oppa itu selalu cengengesan,usil,tukang menagis,tapi dia sangat sayang dengan semua member SUJU yang diaggap nya sebagai adiknya sendiri.
  15. leeteuk jadi leader kerana oppa paling tua,sewaktu di acara MBC,MC-nya bertanya,"bagaimana kamu boleh menjadi leader?"leeteuk menjawap"kerana saya paling tua diantara member yang lainnya.jadi saya jadi leader..."
  16. leeteuk pernah menulis sebuah pesanan untuk mengharukan eunhyuk sebagai hadiah perayaan hari jadi sukira yang ke-3.tapi saat membacanya, eunhyuk bukannya berterima kasih tetepi dia protes .hyukie oppa merasa Hyungnya tidak adil kerana pesanan untuk nya hanya terdiri daripada 382 huruf hangeul.Sedangkan pesanan leeteuk untuk donghae oppa saat oppa di hongkong jauh lebih banyak dari dirinya iaitu 480 huruf.
  17. lee teuk suka mencari tempat yang nyaman untuk dia tidur.Kata member SJ yang lain,kalau dia mondar-mandir,berarti oppa sedang mencari tempat yang nyaman untuk tidur.
  18. leeteuk menjadi member yang nomber satu dijadikan sandaran. Tiap kali ada masalah semua menghubungi oppa pertama kali , Saat donghae yang paling suka terlupa untuk membawa dompet,kembali lupa dan terlanjur berada di POM bensin,leeteuk lah orang pertama dihubungi donghae.Dan dengan senang hati leeteuk menolongnya, lalu ryeowook yang sudah trainning sejak berumur 13 tahun tidak punya kawan curhat , sampai akhirnya leeteuk dengan terbuka menerima keluh kesalnya .Dan tiap kali ryeowook pulang dari kegiatan,oppa tidak langsung pergi ke bilik nya melainkan pergi ke bilik leeteuk terlebih dahulu.
  19. leeteuk dekat sekali dengan Donghae,sebenarnya member SJ lain nya juga .oppa dekat dengan donghae kerana mekera satu bilik.Dulu katanya leeteuk pernah hantar Donghae ke sekolah saat mereka masih training.
  20. Sebelum debut,leeteuk sangat dekat dengan Xiah JunSu dan Eunhyuk.Ketika itu zaman nya masih trainee.Kerana leeteuk merasa dirinya yang paling tertua diantara mereka bertiga jadi oppa mahu membelikan mereka roti tetapi saat itu wangnya hanya cukup untuk membeli 2 roti saja.jadi oppa berfikir kalau roti yang berjumlah 2 boleh dibahagikan menjadin 3 saja. Kebaikkan budi leeteuk dibalas jahat oleh junsu dan hyukie itu.mereka berdua dengan tenang nya masuk ke keretapi dan berkata "selamat tinggal hyung".leeteuk pun hanya boleh bersabar sahaja.
  21. leeteuk adalah seorang cassanova.
  22. leeteuk sama dengan eunhyuk suka strawberry.kalau eunhyuk suka susu strawberry.kalau leeteuk lebih suka jus strawberry.
  23. waktu donghae hampir tenggelam di thailand,leeteuk langsung menyelamatkan donghae.
  24. leeteuk suka bermain piano.
  25. panggilan dirinya sendiri "angel without wings".
  26. leeteuk adalah leader yang bertanggungjawap.kepribadiannya yang comel dan easy going membuat oppa mudah dekat dengan member yang lain.dengan posisinya sebagai leader yang bertanggungjawab .oppa pernah dapat satu leader terbaik.
  27. leeteuk pernah mengira kalau yoona suka dengannya hanya kerana saat awal debut yonna selalu menelefon dan curhat dengan nya.
  28. saat itu pula leeteuk dan shindong mengajari SNSD cara mengenalkan diri mereka ke public.
  29. leeteuk pernah berkata bahawa oppa takut dengan yuri hanya kerana saat trainee dulu yuri pernah meniru suara dinosaurus.
  30. sebagai leader,leeteuk bertugas membangun kan member SJ lain nya.kalau mereka susah untuk bagun,leeteuk menggunakan teknik water screen,iaitu menyeburkan air ke muka member lain nya.